22 Septembrie 2021: Țara noastră se află sub media Uniunii Europene la segmentul de absolvenți ai învățământului secundar superior

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn
Telegram
Skype

Nu e chiar o noutate că România înregistrează proporții relativ mici de adulți care nu au absolvit învățământul secundar superior. Țara noastră se află sub media Uniunii Europene-27 și are rate de participare generale foarte mici în ce privește educația și formarea.

Datele sunt cuprinse și în raportul intitulat „Educația și formarea adulților în Europa: crearea de parcursuri incluzive către competențe și calificări”, publicat recent de rețeaua Eurydice a Comisiei Europene.
Raportul examinează abordările actuale de promovare a învățării pe tot parcursul vieții, cu un accent deosebit pe politicile și măsurile de sprijinire a accesului adulților cu un nivel scăzut de competențe și calificări la oportunitățile de învățare.

Acesta analizează 42 de sisteme de educație și formare din 37 de țări europene. De asemenea, raportul prezintă și o cartografiere a programelor de educație și formare destinate adulților finanțate și cofinanțate din fonduri publice, precum și a orientărilor și măsurilor de sprijin existente pentru cei mai puțin calificați.

ASSOC, prin specialiștii asociației, derulează activități de formare profesională, iar proiectele derulate și care au în componență cursuri sunt destinate exclusiv persoanelor de peste 25 de ani și care au un loc de muncă, dar își doresc să înregistreze un progres în carieră sau în viața personală.

Activitatea colegilor din ASSOC nu este una ușoară în condițiile în care reprezentanții Comisiei Europene au subliniat în raport că una dintre problemele societății actuale este lipsa de interes a adulților pentru programele de educație și formare.

Dar, atunci când se discută despre oportunitățile de învățare pentru adulți, conceptul de flexibilitate este de o importanță primordială. Acest lucru se datorează faptului că adulții au sarcini diverse și trebuie să se împartă între muncă, familie și altele angajamente. În consecință, au nevoie de o mai mare flexibilitate atunci când vine vorba participarea lor la educație și formare, ceea ce implică o alegere mai mare în termeni de timp, loc, ritmul, conținutul și modul de învățare. Astfel, conceptul de flexibilitate în educația și formarea adulților merge mână în mână cu individualizarea învățării.

Echipele de proiect din cadrul ASSOC au încercat să răspundă acestei cereri și și-au adaptat activitățile tocmai ca să le ofere variante celor care doresc să urmeze un curs din ofertă.

În prezent, sunt deschise înscrieri la cursurile gratuite de competențe digitale (IT&C), tâmplar, tapițer, iar în perioada următoare sunt anunțate și altele.

Cei interesați pot cere detalii prin email
assoc@assoc.ro
dar și telefonic
0262 222 226